mailafriend nederlands engels a a+ a++
Home  Contact  Pers  Agenda

Brandwonden Forum - Geen vergoeding zorgverzekeraar litteken voorhoofd

Categorie: Vragen aan de brandwonden stichting

Geen vergoeding zorgverzekeraar litteken voorhoofd

door Peter, 05-08-2009 17:05
Toen ik een jaar of 2 was ben ik met mijn voorhoofd tegen een gaskachel gevallen. Het was een 2e graads verbranding.Ik heb een litteken op mijn voorhoofd aan overgehouden. Ik werd wel gepest..maar nooit echt last van gehad..en het ''hoorde'' erbij. Vaak viel het bij de meeste mensen niet eens op.. of werd er gevraagd of ik gevallen was. Nu ben ik 42 jaar en was toch wel beniewd of er iets aan gedaan kon worden.Het chirurg van het medisch centrum Alkmaar vertelde mij dat het wel behandeld kon worden ..het litteken zou kleiner worden.Ik heb toen een verzoek ingediend ..foto's opgestuurd ...het werd afgewezen. Volgens de deskundige van de zorgverzekering was het geen verminking. Ik ben in beroep gegaan ..het werd weer afgewezen.

Hoe klein een brandwond ook is …..het is en blijft een verminking ..dat is mijn mening. Degene die het litteken/brandwond heeft voelt het als een verminking..zeker wanneer het in je gezicht is.

Ik heb het natuurlijk in mijn polis nagekeken en onder artikel 20 staan een aantal voorwaarden. Ik citeer nr 2 van het artikel 20 : Verminkingen die het gevolg zijn van een ziekte , ongeval of een geneeskundige verrichting worden vergoed.

Graag jullie reacties

mvgr Peter

( reageer )

Ontvangen reacties:

• re: Geen vergoeding zorgverzekeraar litteken voorhoofd
    door Peter van Hamersveld, 10-07-2010 14:41
    re: Geen vergoeding zorgverzekeraar litteken voorhoofd door Peter van Hamersveld, 10-07-2010 14:41 Op donderdag 8 juli 2010 heb ik het litteken laten verkleinen. Volgende week gaan de hechtingen eruit. Het wordt wel vergoed. gr Peter

( reageer )

door Peter van Hamersveld, 10-07-2010 14:41
    Op donderdag 8 juli 2010 heb ik het litteken laten verkleinen. Volgende week gaan de hechtingen eruit. Het wordt wel vergoed. gr Peter

( reageer )

door Cocky van der Sijde, 11-08-2009 13:48
    Hallo Peter, wat jammer dat het niet lukt zo, terwijl je uit de regel wel kunt opmaken dat ze het zouden moeten doen. Ben je bij een chirurg of plastisch chirurg onder behandeling? Ik weet dat de plastisch chirurgen hier in het Rode Kruis Ziekenhuis wel een bepaalde omschrijving gebruiken om de machtiging voor operatie aan te vragen, dat is misschien de moeite waard om daar een second opninion af te spreken, je kunt daarvoor bellen met 0251- 265 685 en vragen naar donderdagmiddagspreekuur met plastisch chirurg. Ik denk dat het je dan wel lukt, veel succes, Cocky

( reageer )