Brandwonden Forum - partner verbrand
Forum
Categorie: Algemene vragen en uitwisseling van ervaringen
partner verbrand
door sandra, 26-12-2011 00:24Hallo Ik wil heel graag gewoon even mijn verhaal kwijt. Afgelopen vrijdag op een moment dat net mijn dochters en ik niet thuis waren heeft mijn man een ongeluk gehad waardoor zowat zijn hele lijf verbrand is. Hij had nog de helderheid van geest om meteen in de douche te gaan staan en mijn zwager te bellen die meteen is gekomen. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen was vrijwel meteen duidelijk dat hij naar een brandwondencentrum moest. Dat had wist ik al zodra ik zijn verbrande lijf zag.Nu is het zo dat wij in Eindhoven wonen en hij ligt nu dus in Beverwijk,ruim anderhalf uur rijden vanaf hier. Heb zelf geen rijbewijs dus ben ook nog afhankelijk van anderen om er heen te gaan. Ik bel nu enorm veel naar het ziekenhuis. Ik kan er vrij goed over praten met familieleden,maar hun hebben niet meer meegekregen en gezien wat er in Beverwijk allemaal is gedaan. Het ziekenhuis in Eindhoven had een grote inschattingsfout gemaakt,want zijn verbrandingen waren veel erger,60 procent van zijn lichaam is verbrand voornamelijk 2e graads,eerst was er ook nog sprake van 3e graads. Het beeld van dat verbrande lijf zie ik nu steeds voor me en vraag me constant af wat er verder gaat gebeuren. Hij gaat zeker ook nog een aantal keer geopereerd worden. Mijn dochters hebben alleen zijn verbrande bovenlijf gezien,maar zowat alles,behalve zijn gezicht is verbrand. Mijn dochters zijn nu ook banger geworden voor alles wat met vuur te maken heeft en zijn nu ook extreem lief voor mij. Mijn dochters mogen niet bij hun vader in het ziekenhuis,maar hoe ga ik hier mee om? Wat vertel ik ze? Moet ik foto's maken van hun vader in het ziekenhuis? Ik zit met zoveel vragen op het moment,mag wel alles vragen in het ziekenhuis en altijd bellen maar toch het blijft maar malen. Heeft iemand misschien een soortgelijke ervaring? Hoe ga ik hier mee om? Vooral met mijn dochters.
( reageer )
Ontvangen reacties:
-
re: partner verbrand
door Marjan, 19-03-2012 18:07
Hoi Sandra,
Inderdaad heel vreemd die berichten. Als je zelf wel behoefte hebt aan lotgenoten contact kun je dan via het brandwondencentrum niet proberen om met lotgenoten in contact te komen? Ook voor je kinderen moet er gewoon hulp zijn! Ik weet dat er toen voor ons voor alle leden van de familie hulp kon zijn. En dat moet je echt doen hoor, anders blijf je tegen dingen aan lopen! Probeer aan je man uit te leggen dat het voor jou wel belangrijk is. Mijn dochter wilde ook niet (kan alles zelf wel). Zij heeft toen een dag in Duinrell bijgewoond, en achteraf vond ze dat weer heel zinvol. Niet dat het haar nou zo zeer hielp, maar gewoon eens kijken hoe anderen eruit zagen. Ze heeft praktische informatie uitgewisseld over bijv. haar drukpak. En ik kon los van haar mijn eigen verhaal kwijt. Als ik jou was zou ik eens met het brandwondencentrum contact opnemen ( beverwijk toch) Wellicht kunnen ze verder helpen. Als ik iets voor je kan betekenen, aarzel dan niet! Liefs marjan( reageer )
-
door sandra, 19-03-2012 10:13
Hallo Marjan
Bedankt voor je reactie,het is inderdaad zo dat de omgeving er meer moeite mee heeft dan mijn man zelf,dat merk ik nu aan alles. Het is ook nog maar zo kort geleden dat het gebeurt is. mijn man zegt dat hij het afgesloten heeft maar ik en ook zijn moeder en broers en zussen kunnen dat nog niet. Mijn man gaat er ook heel makkelijk en nuchter mee om,ook met hoe zijn lijf er nu uitziet. Punt is nu ook dat ik wel heel graag met lotgenoten wil praten maar mijn man niet,dat is moeilijk voor mij. Ook voor onze dochters is het nog moeilijk,ze zijn 12 en 10 en met name de jongste is heel bang geworden voor alles wat met vuur te maken heeft. Ik ben heel blij dat het goed gaat met je dochter en nog even ,ik begrijp ook niet hoe die vreemde berichten op het brandwondenforum komen.
Liefs,Sandra( reageer )
-
door Patty, 16-03-2012 04:50
Once upon a time, I turned pages for Jamie when he performed the Kreutzer Sonata at a studio class. This was before I played it myself, so I was unfamiliar with the theme & variations movement. There's one particular variation which is 2 straight pages of 16th notes, and 2 repeats. I made the mistake of glancing away from the page for a second, and discovered to my horror when I looked back that I couldn't remember a) where we were, and b) whether we had done the repeats. I ended up half-standing & hovering for what seemed like an eternity, with Jamie kindly giving me subtle no shakes and finally a clear yes nod.Then there was the time that I turned for a friend playing in a vocal recital @ Scotiafest. He asked me at the last minute as a favour, so I accepted, forgetting that I was battling the remnants of a nasty cough. There's nothing like being on stage and NOT BEING ALLOWED TO COUGH that will make you want to cough up a lung. I managed to get through the entire thing without once coughing during a piece, but then had a friend in the audience comment on the odd expression on my face at various times.
tramadol free car insurance quotes( reageer )
-
door Marjan, 14-03-2012 14:33
wat heeft dit te maken met brandwonden???( reageer )
-
door Marjan, 14-03-2012 14:33
wat heeft dit te maken met brandwonden???( reageer )
-
door Auth, 13-03-2012 18:50
Zeker, de man heeft een punt.Heeft Nanko ook als hij vindt dat hij Spanjer geen ongelijk kan geven.Heeft de maaaschtppij ook, als probelemen niet serieus worden genomen.Als we net als veel pedo's eens in twijfel trekken of de schade bij slachtoffers wel (rechtstreeks) wordt veroorzaakt door de (strafbare) seksuele handelingen, dan komen we toch vanzelf bij de vraag of dat niet strafbare deel van pedofilie niet mogelijk voor schade zorgt.Als het werkelijk om een mental disorder gaat, zou het dan niet wenselijker zijn dat mensen er aan werken om dat onder de knie te krijgen ipv zich zo te profileren.Dit is geen vast standpunt, geen mening die ik wil opdringen, maar een hardop overwegen van argumenten.Het methadonbusje is ook niet strafbaar ..maar het hoort ook niet bij de speelplaats, en openlijke werving zou ook op kritiek stuiten .(om de discussie maar eens een slinger te geven)loveUallJean( reageer )
-
door Marjan de Peinder, 11-03-2012 21:36
Hallo Sandra, Ik heb geen partner die verbrand is maar een dochter van 18 jaar. In sept. 2010 is ons huis volledig afgebrand en onze dochter kon ternauwer nood ontsnappen via het dak en heeft daarbij brandwonden aan beide benen opgelopen. Zij is voor 42% beide benen verbrand (2de en 3de graads). Zij heeft 11 weken in het BWC in Rotterdam gelegen en dat was een zware tijd, maar dat hoef ik je niet te vertellen. Na haar thuiskomst heeft ze een hele zware tijd gehad, zeker omdat haar toenmalige vriend niet met de geestelijke gevolgen om kon gaan. Ik heb ook altijd gedacht dat de klap nog moest komen. Ze was altijd zo sterk en sloeg zich overal door heen. Het ging niet makkelijk, maar ze heeft het gered. Ik heb gemerkt dat degene die om de patient heen staan het vaak moeilijker hebben dan zij zelf. Het is misschien een overlevingsdrang maar dat maakt hun juist zo sterk! Ze moeten verder met hun littekens van buiten maar ook van binnen. Ik heb zelf een tijdje hulp gehad omdat ik haar niet los kon laten. Ik was té zorgzaam. Nu is ze gewoon weer mijn eigenwijze puber en gedraagt zich daar ook naar. En natuurlijk zijn er nog wel moeilijke momenten maar we komen er altijd weer uit. Vorige wee heeft zij haar eerste voetbalwedstrijd gespeeld ( in korte broek) en weer merkte ik dat ik degene was die het moeilijk vond( als er maar neimand wat zegt, wat als ze valt etc..) Maar aan de andere kant was ik zo enorm trots op haar dat ze het durfde en ook deed. Wat ik wil zeggen: luister naar je man, gaat het goed, dan gaat het goed. KOmt er een terug val...dan zij het zo, daar komen jullie ook wel weer overheen. En als ik een advies mag geven: ga samen naar de jaarlijkse ontmoetingdag van de brandwonden stichting. Ik vond het zo fijn om ouders te praten! Voor jou zal het heel fijn zijn om met lotgenoten te praten! Ik wens jullie veel sterkte toe, neem je tijd ervoor. liefs Marjan( reageer )
-
door Marel, 07-03-2012 14:40
Hazel thanks for your note. (LOVE The Sartorialist!!). All black is often the default colour because it's the easier to unify (imagine an ensemble full of slightly different shades of red), it's easy on the eyes, and the audience tends to focus more on the music than if the ensemble were wearing different colours. The problem with saying go for it, wear any colour is what one person considers stylish another will consider completely inappropriate. There there's the issue of colour clashing. And in classical music, there are known stereotypes about what kind of dress is associated with certain types of music. Opera performers (and audiences) tend to go all out with style and flamboyance; Baroque performers (and audiences) tend not to consider fashion a big deal and are very low-key with their apparel. Ultimately, no, I don't think ensembles should be able to wear any colour; then it looks like a rehearsal.
auto owners insurance auto insurance rates( reageer )
-
door sandra, 16-02-2012 14:24
Hallo chris
Bedankt voor je reactie denk dat jij als geen ander begrijpt wat wij door hebben gemaakt. inmiddels zit mijn man in het revalidatiecentrum Bliksembosch in Eindhoven. Hij heeft op 1 dag na 3 weken in coma gelegen,5 weken intensive care en hij is 11 keer geopereerd! Hij heeft dus ook totaal 7 weken in Beverwijk gelegen. Emotioneel is hij zeker geweest ,maar wat me nu een beetje zorgen baart is dat hij op het moment heel nuchter is onder de situatie,het lijkt wel of hij nu niet inziet wat voor een impact dit heeft,hij was wel voor 60% procent verbrand! Had je op het moment dat je daar lag een partner,een zoon zeker dat las ik en mag ik vragen hoe die daar mee om ging of gaat? En je zoon,hoe was het voor hem? Ik heb zelf 2 dochters en de oudste van 12 heeft al die tijd dat haar vader in coma lag er niet over gepraat dat is ze pas gaan doen toen ze hem na al die weken zelf heeft gezien. De waarheid is dat ik het nog steeds zwaar vind ook al zie ik dat het steeds beter gaat,maar die weken in Beverwijk hebben er wel ingehakt,en ik vrees nu dat de klap bij mijn man eigenlijk nog moet komen.( reageer )
-
door sonysystem, 16-02-2012 06:57
car insurance rates %P auto insurance quotes rdrbn( reageer )
-
door chris, 15-02-2012 23:51
hallo ben chris uit helmond ik heb zelf in nov 2010 een zwaar ongeluk gehad en leef met jullie mee betreft beverwijk kan uw man het beste daar liggen ben zelf 6 x geopereerd en heb 5 weken in coma gelegen totaal 7 weken beverwijk de kinderen is het erg naar voor dat ze er niet bij mogen maar dat mag over een tijdje wel mijn zoon van 11 mog ook niet mee hij zal erg emotioneel zijn dat is begrijpelijk want dat was ik ook ik kan je nu niet veel meer vertellen want dan komt het toch een beetje terug ik kan me gelukkig niks mee herineren van de pijnen( reageer )
-
door hidkim, 15-02-2012 04:33
car insurance quotes 67709 auto insurance quotes mulip( reageer )
-
door sndemf, 14-02-2012 10:08
e9sPzz wclslveydwwe( reageer )
-
door Sandra, 13-02-2012 14:13
Hallo Anja en Ria en ook Eric JanJullie meeodr heeft gisteren al snel opgebeld ze was erg blij met de uitslag en was al snel met je vader naar het toilet geweest het is niet te geloven wat ze al weer doet als ze maar uit kijkt want aan vallen hebben ze niks ze zijn erg kwetsbaar en we hopen ook dat ze naar hun eigen huis mogen maar dan zal er wel de nodige hulp moeten komen ??Maar ik ken het wel indenken dat ze dat willen nu net wat je schrijft wat is wijs ?We wachten het af de tijd zal het leren ze zal wel door douwen om te oefenen want zo zit ze in elkaar !Van de week krijgen we weer slecht weer er word sneeuw verwacht dus kijk uit als je er heen gaat en niet ga glijden ?Nu de hartelijke groeten van ons Ton en Jo Fokker( reageer )
-
door sandra, 03-01-2012 00:45
Bedankt voor de reaktie Ik hoop inderdaad ook dat er iemand reageert die hetzelfde heeft doorgemaakt,dit is zo heftig. Mijn man ligt inmiddels ruim een week op de intensive care en heeft al 4 operatie's ondergaan a.s woensdag volgt er weer een operatie omdat het heel belangrijk is de diepste brandwonden zo snel mogelijk te opereren. Hij ligt nu ook al ruim een week aan de beademing en allerlei andere apparatuur,hij kan dus ook niet praten. De begeleiding in het ziekenhuis is wel echt heel goed. Dat mijn dochters nu niet bij hun vader mogen is wel heel zwaar,ze hebben hem nu vanaf 23 december niet meer gezien. Ze hebben wel foto's van hem gezien. Ik denk zelf ook dat iemand die hetzelfde heeft meegemaakt weet wat ik doormaak nu.( reageer )
-
door cocky van der sijde, 30-12-2011 16:35
Geachte Sandra, er is in beverwijk de mogelijkheid om met je dochters in het kiwanishuis te logeren zodat je toch dicht bij je man kunt zijn. Er is natuurlijk heel veel te vertellen over wat er allemaal op jullie af gaat komen maar ik laat het nu even over aan de begeleiding vanuit het ziekenhuis die je krijgt. Wij kunnen vanuit de stichting niet beoordelen welke behandeling er noodzakjlijk is.Ik hoop dat er wel iemand reageert die ook zoiets heeft meegemaaktm daar heb je nu het meeste aan. Ik wens je heel veel sterkte en je kunt altijd met ons bellen als er vragen zijn rondom her verloop of over nazorg of lotgenotencontact. Ik wens jullie heel veel sterkte en een voorspoedig herstel, Cocky( reageer )