mailafriend nederlands engels a a+ a++
Home  Contact  Pers  Agenda

Brandwonden Forum - Hoelang littekencreme gebruiken?

Categorie: Algemene vragen en uitwisseling van ervaringen

Hoelang littekencreme gebruiken?

door Sheila, 04-12-2011 18:51
Een aantal weken geleden heeft mijn 11-jarige dochter eerste- en (oppervlakkig) tweedegraadsverwondingen aan haar hand opgelopen door kokendheet water. De wonden waren met ruim een week dicht en nu een paar weken later ziet het er echt mooi uit. Op advies van de wondverpleegkundige in het ziekenhuis smeert zij haar hand 's ochtends en 's avonds dik in met littekencreme van Biodermal. We zijn alleen vergeten te vragen hoelang deze creme gebruikt dient te worden. Iemand een idee?

( reageer )

Ontvangen reacties:

• re: Hoelang littekencreme gebruiken?
    door Marianne, 05-02-2012 22:06
    Na een lange tijd de Alhydran gebruikt te hebben, gebruik ik 1x per dag nog nu de vit E lijn van dr Organic, te koop bij de Tuinen en dat voelt lekker op de huid. Nu het droger is buiten soms de jeukgevoelige plekken 2x Huid blijft lekker soepel en de lotion doch ook de crème smeert lekker uit. En wat belangrijk is voor mij, het legt geen laagje op de huid maar houdt de poriën open. Anders krijg je zo'n 'afsluiten' gevoel.

( reageer )

door Hillie Slager, 10-01-2012 14:28
    Wij hebben ontzettend veel baat bij bio-oil Een fijne olie die goed uitsmeert en intrekt. Onze zoon heeft diepte tweedegraads verbranding op zijn buik gehad. De littekns genezen heel goed.

( reageer )

door Cocky van der Sijde, 06-12-2011 12:35
    Hallo Sheila, smeren is altijd goed en wordt ook als plezierig ervaren. Het houdt de huid soepel en werkt tegen de jeuk want hierdoor kan men de huid nogal snel stukkrabbben. Waarmee je smeert is niet zo heel belangrijk altijd persoonlijk, de een vindt vitamine E olie of Bio-oil heerlijk, de ander heeft meer baat bij calendula of alhyran creme of gel, het is dus even uitproberen, heb je nog vragen kun je ook altijd even bellen.0251-275535, succes, Cocky

( reageer )