mailafriend nederlands engels a a+ a++
Home  Contact  Pers  Agenda

Brandwonden Forum - brandwonden en lichaamstermpratuur

Categorie: Algemene vragen en uitwisseling van ervaringen

brandwonden en lichaamstermpratuur

door Sandra, 18-10-2011 16:29
hallo, ik ben partner van een brandwonden patient. Mijn man is nu al 14 jaar verbrand. Sinds zijn ongeluk is het ons opgevallen, dat hij steeds problemen heeft met zijn lichaamtempratuur. Vaak wil het voorkomen dat hij een temp heeft van 34.0 graden zijn max is nu 36.0. Hij heeft zich al een paar keer gemeld bij de huisarts met dit probleem maar die kan geen oorzaak vinden. Heeft iemand anders dit probleem ook, weet je hoe het komt en wat doe je er tegen.

( reageer )

Ontvangen reacties:

• re: brandwonden en lichaamstermpratuur
    door menno van hagen, 31-10-2011 23:43
    Je huid is een orgaan die meehelpt aan je temperatuursregeling. Die kan warmte vasthouden, maar ook kwijt te raken door zweten.

Nu heb ik gemerkt dat ik door mijn verbranding(50%) warmte meer vasthoudt. Het zweten heeft zich verplaatst, doordat getransplanteerde huid niet ademt.Doch heb ik naar maatstaven toch nog steeds een lichte ondertemp. Het zelfde als ervoor, alleen mijn warmte ervaring is veranderd.

Het is niet echt verhelderend, maar geeft wel aan dat het lichaam soms een apart fenomeen is en anders reageert dan je zou denken.

( reageer )

door Marianne, 21-10-2011 23:08
    Ik heb in zoverre problemen met mijn lichaamstemperatuur dat ik vaak via huidcontact van anderen voel hoe koud mijn lichaam is.. Ik kan nu bij wijze van zonder jas buiten lopen en voel het niet.. maar als ik het voel dan ben ik ook door en door koud.. Inderdaad heb ik zeker aan mijn elleboog en hand waar ik het diepst 3e graads verbrand ben, last van trekkende huid en stijfheid en voelt de huid plaatselijk ijskoud aan. Ook in de gewrichten van de vingers.

ik heb zelf mijn lichaamstemperatuur nooit opgemeten maar ervaar wel de uitersten van warm en koud en weinig gradaties.. Mijn littekens van de 3e gr brandwonden zitten over 45% van mijn lichaam en armen en 10% 1e en 2e graads in gezicht en wat andere plekjes..

( reageer )

door Anoniem, 19-10-2011 23:10
    Hallo, Ik heb zelf op zich niet veel problemen met mijn lichaamstemperatuur maar ik heb net ook iets op het forum gezet. Nu met deze koud krijg ik weer een heel geirriteerd en strak gevoel. Heeft hij hier misschien ook extra last van nu? Ik heb dus geen idee of dit komt omdat ik het geforceerd heb ( wat ik niet echt heb..) of omdat het nu zo plots koud is geworden? Ik heb een staand beroep maar doe dit nu al even met mijn brandwonden dus ik snap er ook niets van.. Mijne zijn wel aan mijn onderbenen waar veel druk is natuurlijk maar vind het ook erg opvallend dat het nu veranderd net zoals bij u partner.

Grts

( reageer )