mailafriend nederlands engels a a+ a++
Home  Contact  Pers  Agenda

Brandwonden Forum - bewegingsbeperking in ellebooggewricht

Categorie: Algemene vragen en uitwisseling van ervaringen

bewegingsbeperking in ellebooggewricht

door Marianne, 25-09-2011 15:30
heb o.a. 3e graads brandwonden opgelopen aan de elleboog, aug 2010. Dit is ook getransplanteerd. Nadat het verband eraf is gegaan zijn er drukmouwen aangemeten maar kwam ik ook tot de ontdekking dat ik mijn elleboog niet goed kan strekken en buigen.. Fysiotherapie kan maar tot een bepaalde hoogte gaan.. Nu was ik kort geleden op littekencontrole in Beverwijk en de plastisch chirurg vertelde mij dat dit vaker voorkomt bij mensen die diepe brandwonden hebben opgelopen op gewrichten( heup.pols elleboog etc). Hij adviseert onder narcose een doorbeweging van de elleboog( in mijn geval)

Mijn vraag: zijn er ervaringen van mensen die brandwonden op gewrichten hebben opgelopen, moeite met beweging hiervan hebben en deze behandeling hebben laten doen? Heeft het inderdaad geholpen of beweging verbeterd? Het is niet de huid maar puur in het gewricht.

Alvast dank

( reageer )

Ontvangen reacties:

• re: bewegingsbeperking in ellebooggewricht
    door menno van hagen, 31-10-2011 23:52
    Ik heb nooit zo'n behandeling ondergaan, doch heb wel een paar jaar fysio ondergaan. Hierdoor kan ik mijn pols en en armen vrij normaal kan bewegen. Ook mijn ellebogen kan ik niet meer volledig strekken, terwijl dit vrij goed is doorbewogen. Persoonlijk mis ik dat kleine eindje niet, al kan ik minder hoog reiken.

( reageer )