mailafriend nederlands engels a a+ a++
Home  Contact  Pers  Agenda

Brandwonden Forum - Brandwond Penis

Categorie: Algemene vragen en uitwisseling van ervaringen

Brandwond Penis

door anoniem, 08-05-2011 12:46
hallo allemaal,

ik wil mijn ervaring met een branwond delen zodat jullie gewaarschuwd zijn en weten wat te doen als je zo'n brandwond oploopt. ik was thee aan het zetten in mijn zwembroek, en toen ik het kokende water uit de koker over wilde schenken liep een redelijk grote hoeveelheid langs de tuit en belandde op mijn zwembroek.meteen voelde ik een zwaar brandend gevoel op mijn penis. ben meteen naar het bad gerend en een half uur gekoeld (15-20*c). het vel liet op een gebied van 1*5 cm los. Na koelen dacht ik dat het best meeviel en deed er een vettig gaasje op en wat verband. ik vertelde het ook niet aan mijn ouders. volgende dag research gedaan daar stond overal ga naar de dokter als je op de genitaliën een brandwond hebt opgelopen. ook zag de wond er minder goed uit. Dus heb ik het toch maar even aan mijn ouders gezegd. met hun dus naar de VU Amsterdam gegaan en laten controleren. het was een 2e graads brandwond. was voor de dokters ook een speciaal geval. zij hebben contact opgenomen met het brandwondencentrum Beverwijk.en na overleg hebben ze me een zalfje voorgeschreven (zilversulfadiazine) tegen eventuele infecties. moet het opsmeren na douchen etc.. Ik adviseer iedereen direct naar de dokter te gaan wanneer zij op deze plek een brandwond hebben want het kan zeer lelijk uitpakken met infecties. en wees niet bang om het aan iemand te vertellen! ik heb daar spijt van! Wees gewaarschuwd en laat NOOIT een hete vloeistof of iets anders dat een brandwond kan veroorzaken in de buurt komen van je genitaliën, want det is echt een van de meest nare plekken. A.U.B alleen serieuze reacties.

( reageer )

Ontvangen reacties:

• re: Brandwond Penis
    door Cocky van der Sijde, 09-05-2011 11:37
    Hallo anoniem, dank je voor je verhaal, het is inderdaad een hele nare plaats om te verbranden. In de zomer gebeurt het vaak zoals jij beschreef, in voor- en najaar zien we heel veel van dit soort verbrandingen door het stomen met een teiltje heet water en een theedoek over het hoof. Heel vaak kiepert dat teiltje om in je schoot Ook bij dames geen plezierige plaats kan ik je verzekeren. (bij de apotheek kun je speciale stoominhalators kopen zodat je niet zoveel water hoeft te gebruiken.) En- altijd naar een arts nadat je gekoeld hebt, fijn dat je dat ook nog eens benadrukt. Ik hoop dat je voorspoedig geneest, als je nog vragen hebt kun je hier altijd terecht. Cocky van der Sijde

( reageer )