mailafriend nederlands engels a a+ a++
Home  Contact  Pers  Agenda

Brandwonden Forum - Brand en bloedblaren na aanstippen wratten

Categorie: Algemene vragen en uitwisseling van ervaringen

Brand en bloedblaren na aanstippen wratten

door Verbakel, 06-04-2007 22:36
Ik heb nu vier weken geleden 10 wratten laten aanstippen bij de huisarts. Meteen daarna kreeg ik ontzettend grote bloed en brandblaren zo groot als een 5eurocent muntje. Nu vier weken later heb ik nog steeds erg veel last van mijn hand.Een zeurende pijn uitstralend naar mijn pols en elleboog. Ze hebben de wrat aangestipt net op een knokkel. Kan het zijn dat het zo diep gebrand is dat ze misschien spieren of zenuwen geraakt hebben? Alvast bedankt voor jullie reacties.

( reageer )

Ontvangen reacties:

• re: Brand en bloedblaren na aanstippen wratten
    door sophie, 18-12-2011 16:06
    Beste mensen, Als de verpleegkundige een wrat aanstipt is het de bodoeling dat er een blaar komt en als die blaar geneest de wrat eraf valt en er geen virus meer is. In een normale blaar zit vocht, maar als er een blaar onstaat vlakbij een ader kan het zijn dat er bloed vanuit de ader in de blaar terecht komt. Het nadeel is dat dit er wat onsmakelijker uitziet dan een gewonen blaar. Ten eerste als je een bloedblaar hebt, NIET DOORPRIKKEN! De kans op een infectie is heel groot als u zelf een blaar doorprikt. Ten tweede, de blaar geneest na hoogstens 2 weken. Als uw blaar op een erg vervelende plek zit bv hand, voet ga dan even langs bij de huisarts en laat die hem doorprikken en verbinden.

( reageer )

door mouaman, 02-12-2011 22:06
    dat heb je altijd als je een wrat laat aanstippen je moet een hete douche nemen werkt ook bij mij

( reageer )

door cookjes, 24-11-2011 17:46
    Jullie hebben nog geluk ik heb een wrat op mijn middelste teen laten aanstippen maar nu zit er een blaar hij is iets kleiner als een 5 cent maar het is geen bloedblaar maar gewoon een blaar kan ik deze wel doorprikken want ik ben bang dat als ik mijn schoen aan doe en ga lopen dat hij kapot gaat :( heb er wel al een pleister om heen gedaan mijn vraag is dus of iemand weet of je een blaar (geen bloedbaar)bij een wrat wel mag doorprikken of niet ?

( reageer )

door Marijke, 04-07-2011 00:00
    Ik heb vandaag twee wratjes aan laten stippen en ik vond het erg pijnlijk.Ik heb dat om half 4 laten doen, het is nu bijna 10 uur s'avonds en ik wordt er niet goed van, zoals het steekt en pikt en brand.Ik heb weliswaar geen bloedblaar (nog niet)maar ze heeft wel de huid rondom de wart geraakt en datdoet erg zeer. Ik heb vorige week een tattoo op mijn voet laten zitten en daar heb ik minder last van gehad!

( reageer )

door Christa, 23-05-2011 13:05
    Ik wil graag zuivere copaiba olie bestellen bij je, hoe kan ik dat doen? Heb je een mail adres of nummer voor me. Alvast bedankt, vriendelijke groet, Christa

( reageer )

door pajam, 09-04-2011 00:00
    hallo,ik heb ook mij wrat laten aanstippen en die vrouw zei dat ik er juist wel een pleister omheen moest doen

( reageer )

door madelief, 02-03-2011 09:53
    Ja logisch dat ze dat ook rondom je wrat doen anders gebeurt het alsnog maar half. geduld .

( reageer )

door roland, 27-02-2011 13:56
    graag wil ik weten waar dat die olie te verkrijgen is ik woon in west vlaanderen dank

( reageer )

door siefie, 04-09-2010 00:00
    je mag er geen pleister op doen want dan gaat het vocht over u vinger en krijgt u er meerdere en ze gaan pas na een paar weken weg dus

( reageer )

door Mr R, 23-08-2010 15:37
    Hallo, ik heb precies hetzelfde.

Ik heb ook de neiging om dat ding door te prikken. Ik vindt het zo irritant om het aan te zien dus plak ik er maar pleisters op. Het zit er nu al 5 dagen nadat ik het het aangestipt bij de dokter.

( reageer )

door Lisa, 12-08-2010 11:35
    Hey Ik heb waterwratten op mn voet en ik ga ze vanmiddag aan later stippen. Van sommige mensen hoorde ik dat het heeeeel zeer doet. En van anderen hoor je dat het helemaal niet zeer doet. En ze zeggen ook nog eens dat ze toch weer terug komen :S. En daarna krijg je ook nog een hele grootte bloedblaar onder mn voeten en dan kan ik zometeen niet meer lopen en daar heb ik ook niet veel zin in. Dus kan iemand me helpen moet is de afsraak afzeggen of niet?

Lisa

( reageer )

door joshua, 03-08-2010 13:38
    ik heb gisteren en wrat op mijn hand laten aanstippen en meteen daarna kreeg ik een bloedblaar onder mijn wrat en die staat op ontploffen

( reageer )

door anoniem, 21-07-2010 09:55
    OKE IK HEB WAT TIPS VAN DE DOKTER:

gisteren heb ik 2 wratjes op mijn wijsvinger laten aanstippen, het is natuurlijk erg pijnlijk. de dokter zei dat het de bedoeling is dat onder en rondom de wrat een bloedblaar ontstaan (zo'n rode of beetje paarse blaar) als er een bloedblaar onder de wrat zit, NOOIT aanzitten, als de bloedblaar opengaat verspreid het virus van de wrat zich en krijg je véél meer wratjes. als je de bloedblaar lekker zijn werk laat doen en er niet aanzit sterft de wrat vanzelf van je hand/ of vinger af en is dus je wrat weg! de bloedblaar is dan ook weg in ongeveer een week. DUS NOOIT JE BLOEDBLAAR OPENPRIKKEN (tenzij je meer wratten wilt)

( reageer )

door steven, 12-07-2010 22:20
    Er hoort een klein rondje om de wrat te worden aangestipt, de Wrat moet welliswaar in je blaar komen om er uiteindelijk vanaf te komen. het heeft wel enige tijd nodig want mijn bloedblaar zit er nu ook5dagen. MAar naar mijn informatie hoort het zo.

( reageer )

door caroline, 09-07-2010 20:19
    ik heb een klein wratje op mijn wijsvinger aan laten stippen, alleen, waar ik al bang voor was, was het wattenstaafje waarmee de assistente het aanstipte, veel te groot en dus raakte ze mijn huid eromheen ook. nu zit er een erg dikke bloedblaar waar erg veel spanning op staat. het is heel erg irritant want ik kan gewoon bijna niets vastpakken etc. omdat die stomme bloedblaar in de weg zit. ik word er gek van, hij zit er al 3 dagen en hij word maar niet kleiner.... heeeeeeelp

( reageer )

door popie, 22-03-2010 12:43
    ik heb nu bijna een week mijn wratten op mijn handen laten aanstippen. en het doet ontzettend veel pijn, ook zitten er bloed en gewone blaren onder. En dat ziet er erg vies uit

( reageer )

door ineke, 15-10-2009 00:00
    Ik heb twwe weken geleden 2 wratten aan laten stippen. 1 op mijn vinger en 1 op de knokkel van mijn wijsvinger. De wrat op mijn vinger is zo goed als genezen. Maar die andere wrat!!!!!!!!!! Ik heb ondertussen al drie keer de huisarts en 1 keer de weekendarst bezocht. Er is dus een infectie bij gekomen waardoor ik nu 10 dagen aan een antibiotica kuur zit en daarbij antibiotocazalf heb gekregen. Ik ben zelfstandig en ik werk als kapster dus als ik dit allees van te voren had geweten was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen. Maar goed ik denk dat het bij de meeste wel goed gaat maar ik heb er dus geen fijne ervaring mee.

groeten ineke

( reageer )

door Jorres, 20-09-2009 00:00
    Hallo, Ik heb een wrat in me handpalm laten aanstippen bij de huisarts, vrijwel direct kreeg ik stekende pijn in de handpalm. Nu enkele dagen later is het een blauw/zwarte bult die zon 7 mm dik is.. en behoorlijk veel pijn doet en me huis staat op en rond de bult helemaal strak. ook met fietsen doet het zeer omdat je gewoon niet normaal je stuur vast kan houden. Trekt dit vanzelf weg?? wie kan me helpen. anders ga ik binnenkort even terug naar de huisarts.

Groet Jorres

( reageer )

door Saskia, 10-07-2009 00:00
    Ja dat heb ik ook en die wrat blijft dan ook nog eens zitten omdat die niet is aangestipt.

( reageer )

door wendi, 20-02-2009 00:00
    ik heb mijn wrat ook laten aanstippen, en er kwam na een poosje een zwarte blaar rondom de wrat die erg pijnlijk is. Wat kan ik hieraan doen?

( reageer )

door Danielle, 05-01-2009 00:00
    Ik heb nu zo'n 4 maanden geleden wratten laten aanstippen onder mijn voeten ( in totaal waren het 31 wratten). Dat is uiteindelijk helemaal verkeerd gegaan en nu zit ik dus al meer dan 4 maanden thuis. Nu heb ik eindelijk de juiste medicijnen gekregen waardoor mijn wratten kleiner lijken te worden, alleen de pijn blijft. Het is een zeurende en verschrikkelijke pijn. Ik kan niks aan mijn voeten hebben (mijn moeder had grote pantoffels waar nu een groot gat in zit bij de bal van de voet, dus nu heb ik die pantoffels altijd aan). Als iemand of iets mijn voeten ook maar héél licht aanraakt is de pijn onbeschrijfelijk. Het zijn niet enkel de wratten die zo'n pijn doen, de huid eromheen doet ook vreselijk veel pijn. Kwestie van brandwonden? Anyway, heeft iemand een idee wat ik zou kunnen gebruiken/smeren zodat de pijn wellicht minder wordt?

Groetjes Danielle

( reageer )

door kiki, 11-11-2008 00:00
    Ik heb mijn wrat ook laten aanstippen! Maar zo"n stomme asistente heeft ook op mijn huid geknoeit! Door dat WIJF heb ik nu een BLOEDBLAAR!(megagroot)

( reageer )

• Re: Brand en bloedblaren na aanstippen wratten
    door Cocky van der Sijde, 11-04-2007 11:57
    Hallo Verbakel, de huid over gewrichten is altijd extra gevoelig en kwetsbaar. Bij de genezing spelen alle kleine bloedvaatjes en zenuwuiteinden een (gevoelige) rol. Of er echt iets dieper beschadigd is kan ik zo niet beoordelen. Als de blaren binnen veertien dagen waren genezen is dat niet aannemelijk.Er zijn meer mensen die lange tijd na genezing van de huid nog klachten vertonen van overgevoeligheid, kleurverschil en dergelijke. Op den duur verdwijnen deze klachten echter wel veelal. Nog even aanzien denk ik. Sterkte, Cocky

( reageer )

• Re: Brand en bloedblaren na aanstippen wratten
    door suzanne, 18-05-2007 00:00
    Een lotgenoot gevonden. Ik heb een druifgrote bloedblaar op mijn ringvinger, resultaat na flink aanstippen van wrat. Heb de neiging om door te prikken. Nog niet gedaan. Hoe lang moet ik met zo'n ei rondlopen ? Is er niets wat de indroging versnelt? Suzanne

( reageer )