Brandwonden Forum
re: keloid
door: Annelies, 16-06-2010 20:37
Dag Wendy,
Bij mij is ook keloid weggesneden van achter mijn oorlel, en ik heb driekwart jaar een clip gedragen. Die zijn niet te koop, maar werden door de ergotherapeut van het ziekenhuis op maat gemaakt. Eerst een verschrikkelijk lelijk en onhandig zwaar model. Na wat speurwerk van mijn kant op internet vond ik een mooi voorbeeld op een Amerikaanse site en heeft hij een beter exemplaar gemaakt.
Wat hij nodig heeft zijn oorclips die je overal kunt kopen, om zelf clipoorbellen te maken. Het bestaat uit een clip met een doorzichtig plastic rondje. Verder heeft hij siliconenpleister speciaal voor littekens nodig.
Het pleister knipte hij op maat voor mijn oorlel, het werd er omheen gevouwen zodat het zowel aan de voorkant als aan de achterkant zat. Dan de oorclip eroverheen om druk uit te oefenen. Ik had zelf het doorzichtige rondje nog bijgeknipt, en het zag er een stuk beter uit dan het gedrocht dat hij had gemaakt. Voor 's nachts had hij van ijzerdraad een kleiner klemmetje gebogen omdat ik er niet goed op kon liggen, het ging er telkens af. Minder druk, maar goed genoeg voor de nacht.
Nu, een paar jaar later, is het wel wat terug gekomen, maar lang niet zo erg als dat het was. En dat heb ik wel anders meegemaakt...
Succes,
Annelies.
Plaats een reactie op bericht: