mailafriend nederlands engels a a+ a++
Home  Contact  Pers  Agenda

Brandwonden Forum

re: keloid

door: Ming, 15-10-2009 14:29
Hoi Eva,

Ik ben in Januari geopereerd aan de keloid op mijn borstkas. Hierbij hebben ze een buisje in de wond gelegd en vervolgens de wond dichtgenaaid. Allebei de uiteindes staken dus uit mijn huid en het middelste gedeelte van de buis zat onder mijn huid.Via dit buisje hebben ze me daarna 3 keer inwendig bestraald. Heb dus 5 dagen met dit buisje onder mijn huid gezeten. Daarna hebben ze dit buisje eruit getrokken (heel vies en eng gevoel!) en ben ik 6 weken lang uitwendig bestraald. Ik heb veel pijn gehad en de zware pijnstillers hielpen niet. De eerste weken zagen er hoopvol uit. Inmiddels is de keloid teruggekomen. De keloid is nu groter dan voorheen, maar wel platter (is dus makkelijker te camoufleren). Ook voel ik nu minder "zenuwpijntjes" dan vroeger. De jeuk is wel gebleven. Ben ik positief over de resultaten? Op dit moment eerder positief dan negatief? Maar de keloid is nog wel rood en dus actief, dus het kan nog meer groeien. Had ik de operatie en bestraling als ik dit resultaat van tevoren had geweten? Nee, de pijn was het niet waard in verhouding tot deze resultaten. Ik durf dan ook de behandeling niet nog een keer aan voor de keloid op mijn schouder. Maar: elke huid reageert anders! Dus misschien kan het bij jou wel helpen! Ik heb behandeling gehad bij prof. Levendag, afdeling Radiologie in de Daniel Den Hoed Kliniek (Erasmus MC) in Rotterdam. Een hele aardige man. Veel succes! Groetjes, Ming

Plaats een reactie op bericht:

*titel
*uw naam

*Tekst
  type ter controle onderstaande code over:
  please allow images
*code
* denotes required field