Brandwonden Forum
re: keloid
door: Riel, 13-12-2008 14:46
Hoi Lianne !, hmm , naja bij mijzelf zijn mijn littekens een aantal keren ingespoten met een bepaalde stof, ik heb ontzettend lang siliconen plijsters met daaronder een bepaald soort zalf gedragen, en tot slot ben ik bij mij in de buurt een hele tijd naar een vrouw geweest die de litteken/s masseerde met bepaalde olie en met een soort van papje dat licht schuurde waardoor de littekens in grote lichtjes afnamen en door het masseren soepeler werden waardoor het niet meer zo pijn deed als ik bewoog. Ook werd de kleur minder rood.
dit zijn de dingen die ikzelf heb ondervonden maar dat is alweer een hele tijd geleden, iets van 5 jaar of langer. Ik ben nu 20, dus mischien zijn er onderhand allang nieuwe methodes om het te behandelen. Het probleem is alleen dat doctoren er onderling niet veel over praten waardoor ze zelf niet echt heel veel weten. Zoek daarom zelf of met je ouders naar oplossingen en beperk je niet alleeen tot de westerse medische wetenschap.
Ik moet nu weer weg , je kan me natuurlijk altijd gewoon even een mailtje sturen of een reactie plaatsen op het forum alleen ben ik niet echt vaak online. Naja , in iedergeval heel veel geluk met alles. en probeer het niet een te groot obstakel in je leven te laten worden, ik bedoel, je zou zomaar kunnen vergeten hoe mooi het leven is en het zou zonde zijn als jeje laat beperken door wat andere mensen ervan zouden kunnen zeggen of vinden. Tenslotte is dit jouw leven, jij bent hier op de wereld gekomen en de mensen die van je houden en om je geven zijn de enige belangrijke. En iedereen die zo dom is om een probleem te maken van je huid en hierdoor jouw als persoon anders ziet die is het niet waard genoeg in je leven te hebbben. Deze mensen hebben misschien van buiten geen littekens maar zijn van binnen beschadigt en uiten dit op anderen. Zo werken heel veel mensen nou eenmaal. Zij weten dit, dus als jij je van de sterkere kant laat zien zal dit veel mensen inspireren en de mensen die er wat van zeggen wijzen op hun eigen idiootheid.
maar genoeg, ik hoop dat de dingen gaan zoals jij dat wil. Groetjes.
Plaats een reactie op bericht: