mailafriend nederlands engels a a+ a++
Home  Contact  Pers  Agenda

Brandwonden Forum

re: keloid

door: Lianne, 08-11-2008 11:11
Hallo iedereen, Ik ben 14 jaar en heb een keloid op mijn schouder:( Wel heel erg vervelend want op mijn leeftijd zou je graag hempjes dragen (o.a. in de zomer) Ik zit er ook echt heel erg mee:( Maar dan denk ik altijd het had nog erger gekund. Ik zit bij een ziekenhuis in Leiden. Ik heb mijn litteken al 2 jaar. Ik ben dinsdag nog in Leiden daarvoor geweest. We hadden al telefonisch contact en toen zeiden ze dat ze het eventueel willen weglaseren, maar ze weten niet of het vergoed wordt, dus nu willen ze dat ik naar de plastisch chirurg ga en hem laat kijken wat hij er mee moet doen. Mijn litteken is ontstaan na een val met de hond.

Ik zal het wel even vertellen, het is echt heel stom:(: Ik ging de hond uitlaten, maar mijn hond moet altijd aan elk grassprietje snuffelen, dus ik dacht ik neem wel een bal mee om haar af te leiden. Het gebeurde een paar huizen voor mijn huis!! Heel zonde:(! Ik gooide heeeél zachtjes de bal naar voren.. zodat ze door ging lopen. Vervolgens trapte zij er nog met haar pootjes tegen aan. Waardoor de bal ver naar voren ging. Ik had de riem vast en ik kreeg er een enorme ruk aan. Waardoor ik pal naar voren vloog. En op mijn schouder en knie belandde. Toen ik thuis was heb ik gelijk mijn wondjes lang schoongespoeld. Dat van me knie is snel genezen. En heb daar geen litteken. Op mijn schouder ging het helaas anders. Er kwam eerst een korstje op. En het deed ook pijn als ik mijn schouder bewoog. En uiteindelijk is er een keloid uit onstaan. Ik zat eerst bij dokter Cohen in Haarlem/Hoofddorp.. Toevallig heeft mijn mentor van vorig jaar hem ook gehad en bij haar ging het met hem helemaal mis. Waardoor het bij haar nog groter is geworden.

Hij heeft bij mij ook injecties gespotenm, waardoor het ook een stuk groter is geworden:(.

Daarom zit ik ook nu al een tijdje bij een andere.

Ik dus injecties gehad waardoor het groter is geworden.. Waarschijnlijk kwam er weer eens een *piep* bacterie. Ik heb ook een van de zwaarste antibiotica gehad. Het zegt ook dat je groei (kan) belemmeren, en het vervelende is ik ben al best klein:(. maarja alles voor mijn schouder dan maar. Het was dus om een bacterie te doden die daar zat. En deed ook heel pijn. Maar die zwaarste antibiotica die er is, had niet eens geholpen:S.. Heel raar allemaal.

Momenteel gebruip ik siliconpleisters.. Het helpt wel want het is al een stuk lichter:)

Maar ik weet nog niet of ik het weg wil laten snijden mijn keloid is 3 bij 2 cm. En dan willen ze het van elke kant van mijn schouder weg halen. Nu kan ik het nog een beetje onder een pleister verbergen. Als het zo groot ook weer terug komt, kan dat niet. Dus ik twijfel nog heel erg.

Weet iemand nog iets wat ik kan gebruiken.( wat bij die gene misschien wel geholpen heeft)

Groetjes, Lianne

Plaats een reactie op bericht:

*titel
*uw naam

*Tekst
  type ter controle onderstaande code over:
  please allow images
*code
* denotes required field