Brandwonden Forum - Gezocht: Hulp eindejaars-studente FotoAcademie Amsterdam
Forum
Categorie: Werkstukken en verzoeken
Gezocht: Hulp eindejaars-studente FotoAcademie Amsterdam
door Britt Laske, 05-01-2012 11:32Beste mijnheer/mevrouw,
Mijn naam is Britt Laske, 21 jaar jong en studente aan de FotoAcademie in Amsterdam. Ik zit in mijn eindexamenjaar om af te studeren als portretfotografe.
Enige maanden geleden had ik reeds bedacht mijn afstudeerproject te richten op mensen met een aangeboren gezichtsafwijking. Dit naar aanleiding van het destijds pas begonnen programma 'Beauty & the Beast', uitgezonden op Net5.
Dit vond ik zo'n mooi initiatief dat ik graag mijn project hieraan wilde wijden. Mijn motivatie hiertoe is dat de maatschappij grotendeels alleen maar foto’s kent van ‘mooie mensen’, in alle reclames en advertenties worden personen gevraagd die grotendeels voldoen aan het schoonheidsideaal. Mocht er nog iets niet perfect zijn, kunnen er altijd dingen worden geretoucheerd met Photoshop. Ook de plastische chirurgie viert hoogtij.
Ik wilde daarom juist een serie maken van de kandidaten met een afwijking in hun gezicht. Wat ik ook boeiend vond om te zien was dat tijdens de eerste uitzending al bleek dat de 'Beast' velen malen gelukkiger was dan de 'Beauty'. Inmiddels heb ik 2 kandidaten uit deze serie mogen portretteren, wat erg mooie foto's zijn geworden.
Nu is het helaas zo dat ik verder geen reacties heb gekregen op mijn oproep om deze kandidaten te fotograferen. Omdat mijn school het een mooi initiatief vond en het zonde zou vinden als ik mijn project stop zou zetten, heb ik besloten om naast de kandidaten van de serie, meerdere mensen (dus buiten de serie om) te benaderen.
Ik heb inmiddels al verschillende websites (Als Laposa e.d.) benaderd, waarna er een oproep op de website van Laposa is geplaatst. Dit helaas ook zonder resultaat. Op aanraden van mijn omgeving heb ik de website van het Nederlandse Brandwonden Stichting een bezoek gebracht.
Ik zou heel graag een mooi en succesvol vervolg aan mijn portretserie willen geven. En hoop dus heel erg op een aantal reacties.
Foto's zijn niet voor commercieel gebruik, het is alleen voor de FotoAcademie.
Voor mijn werk verwijs ik u graag naar mijn website; www.brittlaske.nl .
Ook voor voorbeelden van de eerste 2 portretten van deze serie kunt u contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groeten,
Britt Laske Schoutsland 13 1619 DM Andijk www.brittlaske.nl brittlaske@hotmail.com 06-53152419
( reageer )
Nog geen reacties, plaats een reactie.