Brandwonden Forum - Zoon 16/10/11 hete thee over knie en voet gekregen) krijgt kleine huidtransplantatie op voet, alternatieven hiervoor?
Forum
Categorie: Lotgenotencontact ouders
Zoon 16/10/11 hete thee over knie en voet gekregen) krijgt kleine huidtransplantatie op voet, alternatieven hiervoor?
door Erike, 25-10-2011 09:21Hallo,
Anderhalve week geleden heeft onze zoon van 3 een pot hete thee van tafel getrokken.
Wij hadden een verjaardag, een huis vol mensen maar toch, terwijl er veel mensen waren, gebeurde dit.
Hij is toen meteen in bad gezet en daarna zijn we naar de huisartsenpost gegaan. Daar zalf gekregen enz. Voet en knie bleken 2e graads verbrand.
Gisteren zijn we na weer bij de huisarts te zijn geweest doorverwezen naar het brandwondencentrum om mee te laten kijken, de voet genas toch niet zo goed als gehoopt.
Wij hebben daar mee laten kijken, eenmaal daar gekomen bleek het anders als gehoopt, ze zeiden, dat wordt een transplantatie van huid, het zit te diep en voeten hebben dunne huid enz.
Natuurlijk was dit voor ons schrikken, waarschijnlijk gaat dit gebeuren, tenzij het morgen spontaan dichtgegroeid is. Kleine kans, morgen moeten we naar de chirurg. De opname voor onze zoon zal in ieder geval 5 dagen zijn, gesloten. We mogen er overdsag bij zijn maar 's nachts niet, vreselijk vinden wij. Maar gelukkig bellen ze ons wanneer hij wakker is en kunnen we logeren in een huis ernaast. De huid die ze transplanteren komt van hoofd maar we hadden ook een alternatief, van bovenbeen.
Nu zit ik op internet te kijken naar alternatieven voor een huidtransplantatie, heeft iemand hier ervaring mee?
Erike
( reageer )
Ontvangen reacties:
-
re: Zoon 16/10/11 hete thee over knie en voet gekregen) krijgt kleine huidtransplantatie op voet, alternatieven hiervoor?
door Cocky van der Sijde, 25-10-2011 15:58
Ik heb u neem ik aan al via de informatielijn gesproken in het algemeen is er geen alternatief als een wond diep tweede of derde graads varbrand blijkt te zijn. De genezing van diepe wonden duurt te lang en daardoor kan hypertrofie ontstaan, oftwele een heel hoog naar litteken. Heel veel succes met de beslissing. Cocky( reageer )